Even voorstellen: De Meeuwen A1

15-01-2020

Dit jaar bestaat de Meeuwen A1 uit 9 spelers en 3 trainers en hierbij stellen we ons even voor.

Op de foto staan achteraan de drie trainers, met aan de linkerkant Gijsbert van Oosterom. Gijsbert heeft al jaren de jeugd van de meeuwen gedaan en heeft hier verschillende successen mee bereikt. Dit jaar heeft hij een nieuwe stap gemaakt in zijn trainers carrière door een A1 te gaan coachen, wat natuurlijk een andere groep is dan een D1.

In het midden staat Robbert-Jan Verboom. Vorig jaar deed hij de A2 samen met Danny van Vloten, dit deed hij met plezier en dit jaar mag hij een stapje hoger coachen. Wat natuurlijk een hele leuke uitdaging is voor de jonge coach om zo zijn kennis over korfbal te delen met de talentvolle selectie.

Aan de rechterkant staat Daniël van Munster. Dit jaar kwam hij over van SKF uit Veenendaal om te gaan spelen in het eerste van de Meeuwen. Bij SKF was hij ook al trainer van SKF A1 , dus voor de meeuwen was dit een ideale trainer voor de A1. Een trainer met veel ervaring als speler en als coach op een hoog niveau.

Bij de spelers beginnen we op de foto links onderaan bij Lianne van Zelderen. Dit jaar heeft zij de overstap gemaakt vanaf de B1 naar de A1, wat natuurlijk niet zomaar een stap is. Ondanks haar jonge leeftijd weet ze goed mee te komen in de overgangsklasse en scoort ze veel doelpunten. Haar kracht is aanvallen en dat laat ze ook zeker zien in de wedstrijd.

Rechts onderaan staat Zhen Bleij. Zij is net als Lianne ook een dame die voor het eerste jaar in de A speelt na een jaar hoofdklasse gespeeld te hebben in de Meeuwen B1. Door het jaar in de hoofdklasse B-junioren weet ze goed mee te komen in de overgangsklasse. Net als Lianne is Zhen een dame die goed kan aanvallen en veel doelpunten kan maken.

Links in het midden staat Annemiek Suidman. Vorig jaar speelde zij in de Meeuwen A2 en dit jaar heeft ze een plekje in de A1 veroverd. Annemiek is een speler die hard voor het team werkt en haar zelf wegcijfert voor haar medespelers en vaak scoort ze nog een doelpunt ook. Door haar harde werken en haar goede assist kunnen de puntspelers scoren.

In het midden staat Marit Heinen. Vorig jaar speelde zij ook al in de A1 en dit jaar heeft ze haar plek gehouden. Marit is een speler die zichzelf voor het team weg kan cijferen maar hierbij ook nog doelpunten maakt. Marit heeft gekozen om te stoppen met korfbal, en we bedanken haar voor haar inzet en positieve sfeer tijdens en na het korfballen.

Rechts in het midden staat Sterre Kroes. Sterre speelde vorig jaar in de Meeuwen A2 en heeft dit jaar de stap gemaakt naar de A1. Bij korfbal is een assist geven enorm belangrijk, en daar is Sterre erg goed in wat haar een enorm nuttige dame maakt. Naast een assist geven en een teamspeler zijn blijft ze altijd positief en dat is erg goed voor de sfeer in het team.

Linksbovenaan staat Lars de kruijf. Vorig jaar speelde hij nog in de B1 in de hoofdklasse, maar dit jaar speelt hij in de A1. Lars is een energieke speler die hard voor het team werkt zijn goals maken kan hij ook zeker. Door zijn atletische bouw is hij erg goed in de statische rebound en de lopende rebound.

Recht naast Lars staat Jarin Bruinekreeft. Dit is zijn tweede jaar in de A1 maar wel met andere trainers. Goals maken doet hij het liefst en daarbij staat hij in een perfect vak, waarbij iedereen zijn eigen kwaliteiten heeft. Een vliegende rebound pakken doet hij vaak om zo weer in balbezit te blijven.

Recht van Jarin staat Mathijs Arendsen. Dit is ook zijn tweede jaar in de A1. Door zijn energieke speelstijl is er altijd beweging in het vak. Waardoor afvallende ballen vaak voor hem zijn, kunnen zijn medespelers scoren. Zelf scoort hij ook zijn doelpunten, en verdedigend houd hij vaak het vak overeind. Voor de wedstrijd moet hij wel even de krampaanvallen tijdens de wedstrijd voorkomen met zijn welbekende blauwe foam roller.

Rechts bovenin staat Jasper Luitjes. Ook voor hem is dit zijn tweede jaar A1. Jasper is een lange speler die boven iedereen weg schiet zodat hij veel goals kan maken. Met zijn lengte is er altijd genoeg rebound in het vak, zodat er lange aanvallen gedraaid kunnen worden. Verdedigend kan hij goed het overzicht bewaren en veel ballen rebounden.

Dit is Meeuwen A1 voor dit jaar en wij zouden het leuk vinden als jullie een wedstrijdje kunnen komen kijken. Want er worden veel mooie doelpunten gescoord en er staat dit jaar een hecht team die voor elkaar wilt gaan en dit maakt het leuk om naar te kijken!!!!!