Rechten en plichten

Op het moment dat je lid wordt van de Meeuwen of misschien door één van je ouders/verzorgers als jeugdlid wordt aangemeld, maken we afspraken met elkaar. Die afspraken zijn van groot belang om het in de toekomst voor jouw als (actief) lid, maar ook voor alle vrijwilligers die wekelijks hun uiterste best doen om het iedereen naar de zin te maken, leuk en werkbaar te houden.

Wij maken hierbij afspraken over jou en onze “Rechten en Plichten”.

Wat mag jij van de Meeuwen verwachten, maar ook wat onze vereniging van jou of van je ouders/verzorgers verwachten. Alle door de vereniging gemaakte afspraken zijn door de Algemene Leden Vergadering (ALV) goedgekeurd en verzameld in ons “Huishoudelijk Reglement” waarvan je hier een exemplaar kunt downloaden. Voor een duidelijk overzicht geven wij hieronder een beknopte samenvatting van de afgesproken rechten en plichten bij onze vereniging:

Rechten
Als lid van de Meeuwen heb je de volgende rechten:

• Het volgen van trainingen.
  • Het spelen van wedstrijden.
  • We proberen je te laten spelen in een team dat zo goed mogelijk bij jouw (sportieve) mogelijkheden en ambities past.
  • Je krijgt als lid van de Meeuwen ieder jaar een ledenpas.
  • Je mag onze ALV bijwonen en als je 17 jaar of ouder bent heb je ook stemrecht bij het nemen van beslissingen tijdens de Algemene Leden Vergadering (ALV). Ouders/verzorgers van jeugdleden zijn ook welkom op onze ALV, als vertegenwoordiger van hun kind. Zij kunnen deelnemen aan de vergadering, maar omdat zij zelf geen lid van onze vereniging zijn hebben zij echter geen stemrecht.
  • Spelende leden krijgen een wedstrijdshirt ter beschikking gesteld en bij sommige teams door de teamsponsor ook een trainingspak.
  • Informatie via internet, e-mail of het clubblad “de Meeuwerker”.
  • Een vergoeding voor gemaakte reiskosten naar uitwedstrijden.

Plichten

• Het tijdig betalen in rekening gebrachte contributie en eventuele boetes.
  • Het periodiek rijden voor het team naar uitwedstrijden. Bij jeugdleden zonder rijbewijs neemt de ouder deze verplichting over. Let op, dit mag niet als vrijwilligerswerk worden gezien.
  • Alle leden van de Meeuwen dienen zorgvuldig om te gaan met alle hun ter beschikking gestelde faciliteiten, materialen en kleding die door de vereniging ter beschikking wordt gesteld.
  • Sport- en spelmaterialen, kleedruimtes en sportvelden tijdens het binnen en buitenseizoen.
  • Het beëindigen van het lidmaatschap, of het omzetten van het lidmaatschap van spelend naar niet-spelend lid, dient voor 15 mei schriftelijk kenbaar te worden gemaakt bij de ledenadministratie. Dit kan per post of via e-mailadres leden@kvdemeeuwen.nl. Wanneer na deze datum wordt afgemeld ben je opnieuw een heel jaar contributie verschuldigd.
  • Spelende leden zijn verplicht om vanaf een door de vereniging vastgestelde leeftijd op aanwijzing, bij toerbeurt thuiswedstrijden te fluiten.
  • Ieder actief lid van de vereniging stelt zich vanaf het moment van aanmelding beschikbaar voor vrijwilligerswerk, zie Hoofdstuk 2 lid 10 van het “Huishoudelijk Reglement” op onze website. Bij jeugdleden tot 14 jaar nemen ouders/verzorgers deze verplichting op zich. Op die manier maken we van de Meeuwen allemaal onze vereniging.
  • Bij aanmelding als lid van de Meeuwen stem je in met de inhoud van ons “Huishoudelijk Reglement” en de gedragsregels waaraan wij ons als goed lid hebben te houden.

Als je wilt weten wat er verder nog staat vermeld in ons Huishoudelijk Reglement en wat onze gedragsregels inhouden stuur dan een mailtje naar secretaris@kvdemeeuwen.nl en je krijgt een digitale versie toegestuurd.

26 apr 2024

Overlijden oud-voorzitter Henk Stoffelsen