Meeuwen D1: met een vrij nieuw team in de hoofdklasse!

20-02-2020

We hebben veel ervaring ingeleverd ten opzichte van vorig jaar en in het begin van het seizoen was het nog wat zoeken naar het juiste samenspel en de juiste combinaties. Met trots kunnen we zeggen dat deze juiste combinaties zijn gevonden en dat we net als vorig jaar weer bovenin de hoofdklasse meedraaien. De spelers uit de D2 en E1/E2 van vorig jaar zijn snel gewend geraakt aan het niveau van de D1 en aan de hoofdklasse.

Graag stellen wij onze spelers voor:

De D1 bestaat dit jaar uit een dames vijftal en een heren vijftal. Bij de heren spelen: Jeffrey, Bram Thijs, Nout en Ties.

• Jeffrey heeft vorig jaar al in de D1 gespeeld en heeft de nodige ervaring meegenomen. Hij kan erg goed mensen vrij spelen, houdt de rust in het vak en is dodelijk als het gaat om vrije ballen. Verder schakelt hij wekelijks de hoofdaanvallers uit.
  • Bram is een heer die makkelijk doelpunten maakt! Een schot of een doorloopbal, het maakt hem niets uit. Bram pikt alle tips van de trainingen goed toe in de wedstrijden en hiervoor maakt hij mooie acties en ziet het er technisch goed uit.
  • Thijs is onze verbindende factor in het vak. Hij zorgt ervoor dat anderen makkelijk kunnen scoren en hij staat altijd op het juiste moment in de aangeef. Verder is Thijs ook altijd vrolijk en maakt hij grapjes waardoor hij als persoon ook een verbindende factor is in het team.
  • Nout komt vanuit de E-tjes, maar dit is de laatste tijd niet meer te zien. Nout is erg fanatiek en wint bijna elk duel van zijn tegenstander. Hij is niet bang en zet zich altijd 100% in. Nout kan erg goed verdedigen en je betrapt hem bijna nooit op een foutje.
  • Ties heeft ook al de nodige ervaring, want hij speelde vorig jaar al in de D1. Ties is een stabiele factor in het team. Hij is een allround speler. Ties kan als steunende heer spelen, hij kan prima verdedigen en ook pakt hij zijn doelpuntjes mee!

Dan is een korfbalteam natuurlijk niets zonder dames.

In de D1 spelen: Laura, Lieke D(ekker), Sanne, Meike en Lieke L(van de Langemheen).

• Laura is een kleine en snelle dame. Ze maakt goed gebruik van haar lichaam en komt er elke wedstrijd wel langs voor de doorloopbal. Verder is Laura fanatiek, is ze altijd in beweging en gaat ze geen duel uit de weg!
  • Lieke D is daarentegen onze langste speelster. Dit is erg fijn in de rebound, maar dit is niet het enige dat Lieke kan. Ze heeft een erg mooi technisch schot en ook zij komt er regelmatig langs voor de doorloopbal. Lieke en Laura vormen samen een goed duo en staan vaak bij elkaar in het vak.
  • Sanne heeft vorig jaar al in de D1 gespeeld. Zij heeft een mooi schot en kan al van een aardige afstand schieten. Ook is Sanne een steunende speler en zorgt ze ervoor dat andere spelers kunnen scoren. Dit is erg belangrijk in een team!
  • Meike komt ook over uit de E-tjes. Ze kan goed opboksen tegen de oudere dames vanwege haar fanatisme en felheid. Meike is altijd in voor een dolletje tijdens de trainingen, maar tijdens de wedstrijden is ze gefocust. Ze kan goed verdedigen en staat technisch sterk. Verder schiet Meike de ballen van 3/4 meter erg goed af als de bal na een actie op haar wordt doorgespeeld.
  • Lieke L is de felheid zelve. Ze gaat altijd voor 100% en kan gigantisch balen als ze een kans mist. Lieke is onze spits en elke wedstrijd belangrijk voor veel doelpunten. Vooral de actie met bal naar binnen is haar kracht en ook haar wegtrekkansjes bij de korf.

De kracht van de D1 is dat ze allemaal een goed spelinzicht hebben en dat ze allemaal hun eigen kwaliteiten hebben, waardoor ze elkaar beter maken. De spelers werken hard voor elkaar en iedereen speelt vanuit zijn eigen taak/kracht. We hebben goed voor leren verdedigen dit seizoen en kunnen goed en frivool spel laten zien wat leuk is voor het publiek!

Dit team kan natuurlijk niet zonder hele goede trainers/coaches en dat zijn –> Romy Bijsterbosch, Remon Maarseveen en Tom Stoffelsen (traint het team op dinsdag). Altijd staan ze klaar om deskundig, enthousiast, positief en vol vuur het team te trainen en te coachen.

Met de sponsor Valinta zijn we weer op weg naar een goed seizoen! Het derde jaar als sponsor van onze D1, en altijd meedraaien in de top van de hoofdklasse! Een mooi bedrijf, voor een mooi team!

Kom eens kijken bij een thuiswedstrijd en geniet van de talenten van de toekomst!